Monday, March 3, 2014

Kami Budak Baru Kenal Bolasepak

Setelah 38 tahun menunggu, akhirnya Manchester City berjaya menamatkan kemarau Piala Liga dengan kemenangan ke atas Sunderland semalam.

Sebagai peminat Manchester City sejak 2002, kemenangan semalam melengkapkan kejuaran keempat City dalam empat tahun. (1 Premier League, 1 FA Cup, 1 League Cup, 1 Community Shield). Kejayaan itu ditambah lagi apabila disambut dengan lebih kurang 100 orang yang hadir di NZ Curry House Wangsa Maju yang menyokong Manchester City. Yela, 12 tahun yang lalu, bila orang tanya aku minat team apa, aku cakap Manchester City, orang ingat aku buat lawak. Gathering semalam di anjurkan oleh kumpulan peminat Manchester City Malaysia yang mana ahlinya terdiri dari peminat-peminat dari seluruh Malaysia.

Harap dengan kejayaan demi kejayaan, Manchester City dapat tawan bolasepak dunia.

Tapi belum apa-apa lagi, ada suara-suara sumbang yang mengatakan, kami "budak baru kenal bolasepak". Mereka kata, kononnya bila Manchester City naik, baru nak sokong.

Siapa yang cakap tu, takpalah, taknak bagitahu, cuma clue dia, pasukan dia tak mampu menangi apa-apa musim ini, dan dia berwarna merah.

"Kami Budak Baru Kenal Bolasepak"
Antara yang hadir:


2 March 2014 | Manchester City 3-1 Sunderland:

Yaya Toure with the stunning equaliser from outside the box
Man of the Match performance by Samir Nasri putting the Blues ahead
City's 3rd from Jesus Navas sealed it off
The Captain Marvellous lift City's 3rd League Cup
Capital One 2014 winner
The first of many for Manuel Pellegrini

No comments:

Post a Comment